Vyberte stranu

Webová stránka: Marketingová nutnosť 21. storočia, alebo zbytočné plytvanie?

Zvykne sa hovoriť – papier znesie veľa, o internete to však platí dvojnásobne. Denne vznikajú a zanikajú webové stránky, eshopy, ponuky či reklamy. Internet je presýtený informáciami, no na druhej strane ide o komunikačný prostriedok, ktorý nemá konkurenciu. Nehovoriac o sociálnych sieťach. Ak je však internet v takom štádiu, v akom je, je potrebné riešiť webovú stránku na to, aby ste seba a to, čo robíte, odprezentovali?

Nie každý sa rozhodne webovú stránku založiť. Obzvlášť, ak nie je technický typ a nad takýmito súvislosťami nepremýšľa. 44% až 51% malých podnikov nemá vytvorenú webovú stránku. Webové stránky sú často nápomocné pri získavaní nových zákazníkov a klientov a udržiavaní si tých stálych. No sú naozaj potrebné?

 

Zanechajte hviezdny prvý dojem

V súčasnosti by bolo veľmi obtiažne nájsť niekoho, kto by si nevyhľadával recenzie na Googli ešte pretým, než sa rozhodne využiť služby či produkty. Ak podnikateľ, či spoločnosť nedisponuje webovou stránkou, nekomunikuje príbeh svojej značky. Príbehy predávajú. Dávajú zákazníkom pocítiť, že sú výnimoční, pretože na príkladoch komunikácie s inými klientmi majú možnosť spoznať firmu ako takú.

Tvorba web stránok sa dnes veľmi podceňuje. Aj v prípade, že si firma vybudovala významnú reputáciu a získava mnoho nových klientov iba odporúčaním, je užitočné mať webovú stránku, na ktorej sa potenciálni klienti môžu dozvedieť bližšie informácie o veciach, produktoch a službách, ktoré firma ponúka. Nehovoriac o tom, že samotné prevedenie webovej stránky musí byť kvalitné a niečím výnimočné, aby predávalo.   

Nízkonákladový marketingový nástroj

Mať webovú stránku je dôležité najmä preto, že ide o marketingový nástroj s mimoriadne nízkou cenou. V závislosti od kvality zvoleného webového dizajnéra a zložitosti vašej stránky sa bude odvíjať aj cena. Ďalšími dodatočnými nákladmi okrem samotného vytvorenia a dizajnu webovej stránky sú jej správa a hosting.

Predpokladajme, že bežná webová stránka má mesačne 1 000 návštev, pričom si priemerný návštevník zobrazí 3,5 stránky pri každej návšteve. Takáto bilancia sa rovná 42 000 zobrazeniam ročne. Na základe tohto predpokladu, pri zahrnutí počiatočných nákladov na návrh webovej stránky a po zarátaní ďalších nákladov počas piatich rokov, sú priebežné náklady na počet zobrazení mimoriadne nízke.

Mať webovú stránku popri reklamách na sociálnych sieťach je najefektívnejšia marketingová stratégia. Takýmto spôsobom majú možnosť ľudia sledovať webovú stránku pohodlne v rámci sociálnych sietí a aktívne sa tak zapájať do získavania informácii o spoločnosti. Ak viacero ľudí naraz aktívne vyhľadáva webovú stránku, má to za následok oveľa viac potenciálnych zákazníkov a samotný predaj, ako iba malá reklama na sociálnych sieťach. Nestačí sa preto venovať iba sociálnym sieťam. Webové stránky sú základom, na ktorom sa stavia marketing.    

Webová stránka ako znak dôveryhodnosti

Štatisticky to vychádza tak, že ak sa niekto rozhodne nemať webovú stránku, automaticky sa dostáva takmer úplne mimo rozsah možností, ktoré spotrebitelia zvažujú. Samozrejme, nemusí to byť pravidlom, ale je to pomerne časté. Webová stránka, ktorá je plná relevantného a užitočného obsahu, pomáha potvrdiť autoritu v segmente, ktorému sa majiteľ webu venuje a takisto ho odlišuje od konkurencie. Poskytovanie takýchto informácii jednoznačne pomáha vybudovať dôveru spotrebiteľov, ktorá je dosť podstatná pri nadväzovaní obchodných vzťahov.

Nech sa už venujete akejkoľvek činnosti, je dobré o sebe dať vedieť prostredníctvom webovej stránky. Treba si však zvážiť svoje možnosti, pretože nestačí len stránku vytvoriť, potrebný je aj jej servis. Rovnako si pri tvorbe web stránok treba uvedomiť, že je lepšie nemať žiadnu webovú stránku, ak by mala byť zle prevedená, alebo by o vašej firme a o vás vytvárala pokrivený obraz. Ak chcete mať istotu, že vaša stránku bude profesionálne prevedená a že vás bude prezentovať tak, ako sa patrí, kontaktujete našu spoločnosť, ktorá vás prevedie úspešným procesom založenia reprezentatívnej stránky.